sammanfattning av 2008


 Kom på att jag inte gjort någon sammanfattning av mitt 2008 så det får bli nu. Kanske lite sent men bättre sent än aldrig. Jag har aldrig varit någon höjdare på det där med att skriva texter så det kommer nog bara bli kladd, å andra sidan är det 3 st som läser min blogg så vem bryr sig? ;) Och nej, tror inte någon kommer läsa hela ändå ^^

Januari:

Började året med jullov som (mestadels) spenderades hos Marcus med han och hans familj. Vi hade öppet hus på skolan och vi på OP dansade linedance, väldigt pinsamt eftersom där va ca 10 st som tittade på (när där va ca 300 st på skolan). Jag var ledig dagen efter så jag följde med Marcus till hans skola, väldigt pinsamt. Först fick jag inte följa med in i klassrummet (prov), sen somnade jag på en bänk utanför och när jag vaknar sitter där två helt okända killar och pratar. Jag drömde mycket tillbaka till högstadietiden, det tog lång tid innan jag riktigt kunde släppa det och "gå vidare" om man kan säga så. Jag var sjuk och missade en hel skolvecka. Var med om en brand på en bondgård en liten bit utanför Sösdala. Jag var med Amelie och Jessica i Hästveda en hel dag. Jag och Marcus firade 7 månader tillsammans. <3


Februari:
Alla hjärtans dag som blev helt misslyckad, förutom presenten jag fick av Marcus. Vi firade även 8 månader tillsammans. En liten del av gamla gänget träffades hos Louise och hade supermysigt. Jag klippte mig hos världens sämsta frisör. Vi hade sportlov. Jag och Lina hade tråkigt en fredagkväll så vi gick på disco för årskurs 3-6. Mamma fyllde 58. Lina hade fest som urartade totalt. Praktik på Björkhaga.

Mars:
Vad tusan gjorde jag hela mars? Hade fortfarande praktik, och mitt i fick jag ögoninflammation så missade en hel del. Jag och Marcus firade iaf  9 månader tillsammans. Lina S och hennes kompis slingade mitt hår blondare. Och om jag inte minns helt fel så snöade det på påskafton.

April:
1 april, dagen då man FÅR luras. Jag hade tjejkväll + två oväntade killar hos Jimmy och Annelie. Samma dag fyllde Miranda 2 år. Filmkväll med några från gamla gänget. Fick reda på att jag inte fick sommarjobbet på sjukhuset.  Grillade för första gången -08, med Marcus, hans bror Andy + hans kompisar. Firade 10 månader med Marcus. Emma fyllde 17 och vi tjejer åt på Asia Corner. Valborg som firades i Tormestorp med Louise och Malin. Pappa fyllde 59.

Maj:
Streetrace i Hbg med älskling, Andy och hans kompisar. Pappas katt fick kattisar. Grillade i Bosarp med Marcus, Andy, Lina och Amelie. Var hemma hos Madde i Bjärnum för första gången. Emelie följde med till Hbg på streetrace fast hon inte fick, busigtbusigt. Var nog här någonstans som jag och Emelie började umgås på riktigt. Mammas bil brann upp, och nej ingen skadades. Min halvsyster fyllde 40. Emil fyllde 16. Var på Cruisingen med Marcus, Emma, Daniel och Emelie. Marcus och Andy fyllde 19 år. Sösdaladagen, ett måste för alla nostalgiker i Sösdala. Sprang/gick tjejmilen med Lina för fjärde gången. Jag och Marcus firade 11 månader. Felicia fyllde 6. Jag och Emma gjorde Burlöv osäkert.

Juni:
Sommarlov! Jag slutade ettan, min älskling tog studenten. Moppade till donken med Lina och Louise, just like old times. Marcus åkte till Dreamhack, kom hem på vår 1årsdag. Midsommar med Marcus, Emelie och Martin. Hjälpte till att måla om lite hos Marcus. Fick sån jävla hosta som aldrig ville gå bort kändes det som. Karola och Mattias flyttade ut till huset. Nostalgikväll på skolgården med Lina.

Juli:
Sommarlov och jag levde livets glada dagar med Marcus, familjen och vänner. Vi firade 13 månader tillsammans. Tjejkväll hemma hos Malin. Var vid någon sjö där det var en massa gamla bilar med familjen och Marcus. Hörby marknad, körsbärkörsbär. En dag i Malmö och bio på kvällen med Louise. Passade min brors hus tillsammans med Marcus (och hans lillebror Jocke lite) i en vecka. Jag och Marcus följde med pappa till Vimmerby och sov där en natt, tittade på folkrace en hel dag och åkte hem igen. Var på Liseberg med Marcus, Andy, Jennifer och Johan. Skåneresa med Emma. Jag följde med pappa, Mattias, Karola och Julia till Landskrona på bilutställning, badade även i havet. Röstånga marknad.

Augusti:
Sommarlov fram tills den 16. Innan dess; Utflykt med mamma, pappa och älskling till Kivik-Simrishamn-Kåseberga. Båstad och Skummeslöv med familjen + Emil och Marcus. Skånerunda med Emma. Hässleholmsfestivalen med bästa. Strömavbrott hade vi också minsann. Höörs marknad med mammi. Skolan började igen. Familjen käkade kräftor hos pappa. Jag och Marcus firade 14 månader. Lät Lina S slinga/färga mitt hår blont, aldrig mer. Skolfotografering = uschuschusch! Var funktionär på rally med Marcus en hel lördag, de ni!

September:
Skolan flöt på. Firade 15 månader med Marcus. Grillfest på motorklubben. Mattias fyllde 31. Tjejkväll med gamla gänget. Det var väl någonstans här som jag började halka efter i det mesta som hade med skolan och göra. Praktiken på ortopedmottagningen i 4 veckor började.

Oktober:

Praktik de tre första veckorna och under den tiden hann jag både ha fest tillsammans med Emelie och fylla 17 (att kvällen slutade med spyor är en annan historia). Jimmy fyllde 36. Jag klippte mig. Köpte en bärbar dator, äntligen. Julia fyllde 4. Firade 16 månader tillsammans med Marcus. Höstlov. Fotodag med Emma. Fest hos Marcus, fest hos Rollan. Burlöv Center med Steffi.

November:
Tillbaka till skolan efter fem veckors "ledighet". Fest hos Rollan. Äventyr i Hörby med Emelie = kaaaaaallt. Fars dag. Passade Felicia och Miranda två dagar och en natt med Marcus. 17 månader med Marcus. Emelie fixade jobb till mig på Elan. Öppet hus på skolan, en lördag dessutom. Marcus åkte till Dreamhack med kompisar. Jag sov över hos Lina, blev väckt av telefonen sju på morgonen. Marcus och hans kompisar hade krockat och voltat med bilden. Har nog aldrig varit så rädd som jag var då.

December:
Det hände så sjukt mycket dumma och idiotiska saker i december som jag inte vill skriva här. Jag vill inte ens tänka på det. Jag sårade den jag älskar mest av allt i hela världen, fattar verkligen inte hur eller vad jag tänkte med. Jag förändrades en hel del tror jag, vi förändrades en hel del. Men jag är glad att allt löste sig. December -08 var värsta månaden i mitt liv, det kommer alltid sitta kvar. Och det värsta är att det var mitt fel, alltihop. Förlåt!
Vi firade iaf 18 månader tillsammans!<3 

Kommentarer
Postat av: visornas andan

Låter som du haft ett fint år (åtminstone om man stryker december) C:

2009-03-26 @ 20:03:31
URL: http://abstraktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0