081025

I torsdags var jag på operation hela dagen.
Lärorikt? Som faan!
Äckligt? Som faan!
Det var det vidrigaste jag sett i hela mitt liv :S
Fast jag ångrar inte att jag valde att vara med, hade aldrig kunnat föreställa mig hur det skulle se ut.
Först var det en handled, eller ja, ovansidan på handleden.
Sen ett knä där dom "sprätte" upp hela knät typ, usch, äckligaste av allt.
Dom två sista operationerna var "titthålsoperationer", man går in genom ett litet hål (som man gör i huden) med en speciell kamera för å se vad som är fel. Först var det ett knä som bara skulle kollas. Sen var det en axel där dom stack in kameran i ett hål och ett annat instrument i ett annat hål. På så vis såg man på en skärm vad man gjorde innen i axeln.
Ascoolt att vara med iaf, men hade aldrig klarat av att operera någon.

Igår var sista dagen på praktiken, kändes konstigt att man inte skulle komma dit mer. Jag köpte en blomma till min handledare och två prinsesstårtor till alla som jobba där :)
När jag skulle gå hem fick jag en present av min handledare med :)
Slutade kvart i tolv så var hemma vid ett, tjugo i tre kom Emelie och tio i tre satt vi på bussen på väg till Höör.
Vi lulla runder lite medans vi väntade på att Pizzeria Elan skulle öppna. Sen käka vi och sen kom Andy och Marcus och hämta mig :D

Idag har varit mys, mys och mys :) Kvittar vad ni säger, han är bäst och han är min! <3

Nu sitter jag själv hemma en lördagskväll och har superdupermegatråkigt :(
Macki är å lanar och jag har inget liv.
Blöö, ska snart sova tror jag.



Kommentarer
Postat av: Emma

Innan klagade du påatt jag inte uppdaterade min blogg sådu hade något att läsa, nu klagar jag.SKRIV :o

2008-10-30 @ 00:10:01
URL: http://emmasigmund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0