Fredag,

I onsdags åkte jag med Emma till Väla för att handla julklappar, skojskoj. Tåget till hbg tog typ en timme, sen bussen till Väla tog typ 20 min. Så vi var vid Väla tio över tre. Vi letade julklappar och hittade några men ingen av oss hittade till sin pojkvän. Jag köpte en klänning till mig själv, (har inte haft klänning sen jag var åtta) och Emma tvingade mig att jag skulle ha den på mig dagen efter då vi slutade skolan. Det är SKITSVÅRT att hitta nån julklapp till Marcus, han säger bara att han inte vet vad han önskar sig.
Aja, vi får se vad det blir, ska iväg med pappa imorron och handla de sista klapparna. :) Bra att ha pappa med sig för då betalar han! :D

Igår slutade vi skolan, kändes inte lönt att gå/åka dit eftersom vi bara var där i 1,5 timme men gjorde det ändå. Först var vi i aulan, rektorn pratade lite, sen visade de lite skojbilder på lärarna. Haha! Sen samlades Op1a i sitt klassrum och fikade med nån blandning mellan sockerkaka och mjuk pepparkaka, clementiner, skumtomtar, godis, pepparkakor och julmust :) Mums! Alla proppade i sig så sen mådde typ halva klassen illa.
Aja, sen hämtade mamma och Marcus mig vid skolan, så körde vi till Bo Ohlsson i Tomelilla. Haha, köpte inget speciellt, bara godis och lite bra&ha-grejor. Sen körde vi till min storasyster som bor i Sjöbo. Har inte träffat henne sen i April, hon bjöd på typ smörgåstårta. Gott va de iaf :)
På hemvägen körde vi inom Pema en snabb runda, men köpte inget speciellt där heller. Bara lite grönt julglitter ;)

När vi kom till Sösdala tyckte mamma att vi skulle köra till Vinslöv och köpa en gran. Så vi gjorde det :) Det var en bonde som hade granar, sen hade han typ ett litet stall som han hade renoverat så man kunde hyra ett rum å kök. Där bjöd han på glögg och pepparkakor. Där var riktig julstämning, mysmys.

Idag ska jag, Marcus och min kompis Emelie hem till Marcus kompis Martin och glo på film.  Bara för att Emelie  och Martin skulle träffas så tyckte dom att vi skulle vara med. Haha, får väl se hur det blir :)

Menmen, nu ska jag gå och käka lite frulle! Haha,

pyss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0